بیدمشک آنلاین

پاییگاه اینترنتی شخصی میلاد رضانژاد

پاییگاه اینترنتی شخصی میلاد رضانژاد

بیدمشک آنلاین

جراحی قلب باز بدون بیهوشی

جراحی قلب باز بدون بیهوشی

 تصویر ، چهره بیمار متحیری را نشان می‌دهد که در دهه اخیر جراحی قلب باز روی او انجام‌ گرفته است . این بیمار 23ساله زیر تیغ جراحی قلب باز بیمارستان WOCKHARDT می‌رود درحالی ‌که هنوز بیدار است . پزشکان روش بی‌حس کردن اپی دورال از طریق گردن را به بیهوشی عمومی ترجیح می‌دهند.

دکتر VivekJawali می‌گوید : « جراحی بر روی بیمار بیهوش منفعت‌های پزشکی دارد و از سال 1999 بالغ بر 600جراحی از این طریق انجام‌گرفته است. »

مصاحبه ‌ای با دکتر Jawali در هندوستان پیرامون این موضوع شکل ‌گرفته است :« اخیرا ًتلاش‌های بسیاری جهت انجام جراحی قلب باز کم تهاجم انجام‌شده است . این مهم در دو جهت صورت می‌گیرد . اول اینکه برش‌های کوچکی در طی جراحی ایجاد و به کمک تکنولوژی و ربات‌های پیشرفته عمل جراحی انجام می‌شود و از جهت دیگر ما تلاش می‌کنیم کمترین مداخله را در عملکرد طبیعی بدن بیمار لحاظ کنیم .بیماران نیز آرام‌ بخش خفیف در طی عمل دریافت می‌کنند تا حدی که می‌توانند به دستورات پاسخ دهند.

 

اپیدورال

بیماران در حالت خواب‌ آلودگی کمی به سر می‌برند طوری که با تحریک کردن بیدار می‌شوند و همچنین  می‌توان با القای بیشتر آنان را به خواب برد . ایشان ادامه می‌دهند :« درصورتی ‌که ما از آنان بخواهیم که سرفه کنند یا نفس عمیقی بکشند تا هوا از قلب آنان پاک شود ؛ به دستورات پاسخ می‌دهند . »

 

همچنین افزود :« بیماران هیچ احساس ترسی را در طی عمل گزارش نکرده‌اند و ما هدفون ‌هایی در اختیار آنان قرار می‌دهیم تا بتوانند به موسیقی مورد علاقه خود در حین عمل جراحی گوش دهند . بعد از عمل جراحی فراموشی‌های گذرا و انتخابی در بیمار وجود دارد . آنان بخش‌هایی از جراحی را به ‌صورت پراکنده در خاطر دارند . »

 

پزشک جراح می‌گوید:« انجام دادن بای پس کرونری بر روی بیمار هوشیار مزیت ‌هایی دارد ازجمله اتساع عروقی را حفظ می‌کند و ارگان ‌های بدن را در وضعیت متعادل خود قرار می‌دهد. »

 

 

اخیرا دکتر Jawali یک دی وی دی را برای جراحان دیگر بیمارستان ها منتشر کرده اند که مرحله به مرحله فرآیند جراحی را نشان می‌دهد و امروزه جنبش های جهانی برای حمایت کردن از این فرآیند جراحی شکل گرفته است .در انگلستان اولین بای پس قلبی بر روی بیمار هوشیار در بیمارستان HAREFIELD در ایالت Middlesex در سال 2003 انجام گرفت .

 

گردآوری: محدثه زارع

ترجمه: فرنوش حصیرباف

منبع: www.doctorshangout.com

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی