بیدمشک آنلاین

پاییگاه اینترنتی شخصی میلاد رضانژاد

پاییگاه اینترنتی شخصی میلاد رضانژاد

بیدمشک آنلاین

عوارض استفاده از کراتین

کراتین



ترجمه: میلاد رضانژاد، کارشناس اتاق عمل| کراتین خوشبختانه زمانی که راه خوراکی مناسب برای مدت حداکثر 5 سال استفاده شود بی خطر است.

وقتی که از راه خوراکی در دوز های بالا مصرف شود، کراتین احتمالا خطرزا است. نگرانی های مبنی بر آسیب به کلیه، کبد و عملکرد قلب وجود دارد و هرچند ارتباط بین دوز مصرف بالا و این اثرات منفی هنوز ثابت نشده است. کراتین همچنین می تواند سبب درد معده، تهوع، اسهال و گرفتگی عضلانی شود.

کراتین سبب جذب آب عضلات از سایر بدن می شود. مطمئن شوید که آب اضافی برای برطرف کردن این مسئله می نوشید. اگر شما کراتین استفاده می کنید، در گرما ورزش نکنید. ممکن است این مسئله سبب دهیتراته شدن (بی آبی بدن) شما شود.

بیشتر مردمی که کراتین مصرف می کنند به وزن آنها اضافه می شود. این به دلیل این است که کراتین سبب می شود عضلات آب را درخود نگه دارند، در واقع نه بدلیل عضله سازی.

نگرانی هایی در ارتباط با  ترکیب کراتین با کافئین و گیاه افدرا( همچنین ما هونگ نیز نامیده می شود) وجود دارد که ممکن است شانس ابتلا به عوارض جدی نظیر سکته را افزایش دهد.

نگرانی دیگری مبنی بر اینکه کراتین ممکن است سبب ضربان نامنظم قلب در بعضی افراد شود وجود دارد. اما اطلاعات بیشتری لازم است تا بدانیم کراتین می تواند سبب این مسئله می شود.

کراتین ممکن است سبب وضعیت پوستی که درماتوز پورپورای رنگی نام دارد در بعضی افراد شود. اما اطلاعات بیشتری لازم است تا بدانیم کراتین می تواند سبب این مسئله می شود.


مراقبت های ویژه و هشدار ها:

حاملگی و شیردهی:  اطلاعات قابل اتکا کافی برای بی خطر بودن مصرف کراتین در زمان حاملگی و شیردهی وجود ندارد. خود را از خطر دور کنید و از مصرف آن اجتناب کنید.

کودکان: کراتین احتمالا برای کودکان بی خطر است زمانی که آن ها از راه خوراکی  2 الی 5 گرم کراتین بطور روزانه برای 2 الی  6 ماه دریافت کنند.

اختلال دوقطبی:  حملات جنونی در افراد دارای اختلال دوقطبی که کراتین بطور روزانه برای مدت 4 هفته مصرف کرده اند وجود داشته است.

مشکلات کلیوی و دیابت: اگر شما مشکلات کلیوی و بیماری مثل دیابت دارید کراتین مصرف نکنید، زیرا سبب افزایش مشکلات کلیوی شما می شود. نگرانی هایی وجود دارد که کراتین می تواند مشکلات کلیوی را بدتر کند.

 

منبع: وب سایت سلامت WEBMD

http://www.webmd.com/vitamins-supplements/ingredientmono-873-creatine.aspx?activeingredientid=873

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی