بیدمشک آنلاین

پاییگاه اینترنتی شخصی میلاد رضانژاد

پاییگاه اینترنتی شخصی میلاد رضانژاد

بیدمشک آنلاین

نمونه های ترمیم شده زخم دیابت


جدای از بیماری های قلبی، عروق مغزی و همچنین بیماری های چشمی (retinopathy) و کلیه (nephropathy)، زخم پای دیابتی یکی از جدی ترین عوارض تدریجی دیابت شیرین است. زخم پای دیابتی شامل علائم بالینی با علل مختلف می باشد.

در حال حاضر در حدود 190 میلیون بیمار مبتلا به دیابت شیرین در سرتاسر جهان وجود دارد. پیش بینی شده این آمار به بیش از 333 میلیون بیمار تا سال 2025 برسد.(2)  تقریبا در هر ثانیه بیماران دیابی باید انتظار رنج بردن از عوارض پای دیابتی را داشته باشند. تقریبا یکی از هر 10 دیابتی از یک زخم پا در چند نقطه در یک زمان و تا به امروز پای دیابتی همچنان آمار قابل توجهی از قطع عضو را به خود اختصاص می دهد.

در آلمان، برای نمونه، 70% از قطع عضو های قسمت بالایی پا در بیماران دیابتی انجام می شود. این درصد تقریبا شامل 30.000 قطع عضو در سال در حال حاضر می باشد.(1، 3)   85%  از این بیماران قبلا از زخم پا رنج می برده اند. جنبه اجتماعی اقتصادی زخم پای دیابتی و عواقب آن ناچیز نمی باشد، در حال حاضر بیش از 25% کل هزنیه درمان دیابت شیرین با یک روند افزایشی به آن اختصاص دارد.(4)


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی